Lavazza je již léta symbolem italského stylu a chuti

Tuto značku znají všichni milovníci kávy – Lavazza je již léta symbolem italského stylu a chuti. A úspěšně dobývá nové trhy. Jaké je tajemství tohoto úspěchu?

Lavazz není jen jméno. To je celá filozofie přístupu ke kávě, budovaná více než století a nyní dokonce její synonymum. Vše začalo na konci 19. století. V roce 1985 otevřel Luigi Lavazza svou první kavárnu v Turíně. Cestou do zemí Jižní Ameriky objevil různé druhy kávových zrn a tajemství pěstování, ze kterých čerpal inspiraci k vytváření vlastních, jedinečných směsí. Směsi, které si prodávané v jeho obchodě rychle získaly srdce i chuťové buňky zákazníků. Dodnes se zachovaly ručně psané poznámky zakladatele kávového impéria, které ukazují, jak pečlivě vybíral proporce, jak experimentoval s chutí, jak velké srdce a nasazení do své práce vložil. Vášeň, se kterou zacházel s kávou, je základní hodnotou, kterou společnost pěstuje i dnes.

Od kavárny po mezinárodní společnost

Skromný obchod v Turíně se brzy proměnil v rodinnou firmu. Díky inovativním nápadům na tehdejší dobu – např. zavedení pergamenových obalů a prvních kovových dóz, které umožňovaly skladování kávy doma – rozsah podnikání společnosti Lavazza rostl. Série byla přerušena válkami, ale rodinné odhodlání jim umožnilo pokaždé překonat potíže, včetně přežití, mimo jiné, v embargu na kávu během války. Od poloviny dvacátého století se Lavazza rychle rozvíjela a rodinná firma rychle dosáhla průmyslového rozměru, zaměřila se na nové technologie, založila kávové výzkumné centrum, které kolemjdoucím nabízelo šálek aromatické kávy podávaný z mobilních barů s logem Lavazza, připomínající malé autobusy.

Lavazza, tradice podpořená inovacemi

V roce 1959 je na trh uvedena Lavazza Dek, známá káva bez kofeinu . V 70. letech debutuje Qualita Rossa. Jedná se o mix, který je dodnes stěžejní nabídkou společnosti. V následujících letech se objevují další, dnes také známé směsi, jejichž chuť je nadčasová.

V 90. letech dvacátého století vstoupila Lavazza jako mezinárodní koncern, který kromě kávy nabízí svým zákazníkům i vlastní espresso stroje či šálky. Na jejich tvorbě se podílejí nejlepší designéři a značka směle využívá výdobytky moderního designu.

Od roku 2000 Lavazza zahajuje projekt Tierra. Jde o neziskovou organizaci, která má za úkol zvyšovat standardy v zemích, které kávu produkují. Jejím posláním je také podpora udržitelného rozvoje a zemědělství.

V současné době má Lavazza několik továren – tři v Itálii, další ve Francii, Indii a Brazílii. Zrna, která tvoří základ směsí, pocházejí z certifikovaných plantáží po celém světě. V závislosti na zvolené směsi a očekávaném chuťovém efektu výrobce sahá po příslušných odrůdách, kombinuje je buď v klasických poměrech, nebo v nových, překvapivých směsích. Určitě stojí za to vyzkoušet obojí.